DACO Total Energy Concepts

  1. Home
  2. Oost-Vlaanderen
  3. Ninove
  4. DACO Total Energy Concepts

zonnepanelen installateur DACO Total Energy Concepts

Elisabethlaan 10, 9400 Ninove, België
Dit is een citaat van DACO Total Energy Concepts zelf:

DACO heeft zich tot doel gesteld uw ervaren partner te zijn bij totaalconcepten op het vlak van energie voor particulieren zowel voor nieuwbouw en verbouwing maar ook voor bedrijven.

Over DACO Total Energy Concepts

Bij DACO staat passie voor duurzame energie centraal. Zonnepanelen vormen daar een belangrijk onderdeel van. Het overschakelen naar zonne-energie is een aanzienlijk investering maar één van de beste manieren om uw energiefactuur te doen dalen en tegelijk één van de meest groene energiebronnen.

Met jarenlange ervaring in de energiesector is het eerste doel van DACO klanten correct te adviseren over de verschillende mogelijkheden op het vlak van hernieuwbare energie. Dit gebeurt door een persoonlijke aanpak met hetzelfde aanspreekpunt welke u begeleidt van de eerste tot laatste stap.

In de showroom in Ninove kan u zelf een bezoek brengen en zelf de laatste nieuwe snufjes en zonnepanelen bekijken. U kan er de laatste zonnepanelen van onder meer Viessmann of omvormers van SMA bewonderen.

De studiedienst en adviseurs van DACO zorgen na een plaatsbezoek voor een op maat uitgewerkte offerte. Elke installatie wordt geplaatsts door een team van ervaren dakwerkers en techniekers.



Onze publicaties zijn louter informatief van aard en daaraan kunnen geen rechten worden ontleend. De informatie is ontleend aan (openbare) bronnen op de datum van publicatie. Wij hebben géén commerciële band met partijen of merken die wij in onze publicaties noemen, tenzij anders aangegeven.

7 beoordelingen

image description

In het kader van de totaalrenovatie van onze woning gaan we voor sanitair en verwarming met Daco in zee. Al van bij de eerste afspraak een goed gevoel over hun manier van werken... Dit goed gevoel werd nog meer versterkt wanneer we 2 weken terug aan onze oude installatie met een serieus lek aan de waterleiding werden geconfronteerd. Ik heb in de voormiddag gebeld en in de namiddag kwam er al een technieker langs. Zeer vriendelijk en bekwaam iemand. Het lek werd hersteld en dezelfde dag nog hadden we opnieuw stromend water. Een enorme meevaller gezien we een 4maanden oude baby hebben... Mensen van Daco, oprecht dikke merci voor alles. We kijken al uit naar de toekomstige samenwerking!

image description

Je stuurt een vriendelijke mail naar hen voor een offerte en dan krijg je een mail met een arrogant antwoord en zonder enige reden dat ze niet naar Brussel komen. DUS BRUSSELAARS UITGESLOTEN . NIET CONTACTEREN OOK AL BEN JE EIGENAAR VAN 5 GEBOUWEN IN BRUSSEL ......

image description

Top bedrijf met een uitstekende service. De mensen van DACO denken met je mee. Hun concept van Total energy is erg positief. Ze helpen je van A tot Z met de opbouw van je huis op gebied van sanitair, elektriciteit, energie, verwarming. Op deze manier zijn al deze onderdelen van je huis perfect in balans en op elkaar afgestemd.

image description

Betreft: plaatsing zonnepanelen nieuwe woning. Zelden zo'n slechte ervaring gehad met een firma! Mooi verkooppraatje met duidelijke uitleg, maar dan... Totaal geen communicatie of opvolging meer! De offerte kregen we maar niet toegestuurd. Op mails werd niet geantwoord. Uiteindelijk ben ik ter plaatse gegaan waar de commerciële medewerker me vertelde dat hij afwezig was wegens ziekte. Dus bij afwezigheid van 1 werknemer ligt dit hele bedrijf plat??!! Ik heb de offerte toen wel direct ter plaatse ontvangen en (helaas) getekend. Nadien opnieuw doodse stilte vanuit Daco tot ik terug zelf contact opneem met de vraag wanneer de plaatsing zou plaatsvinden. Men meldt mij dat het materiaal begin April zou geleverd worden en dat de plaatsing in de loop van diezelfde maand voorzien is. 2 weken later wordt mij gemeld dat de plaatsing uiteindelijk zal gebeuren op 2 Mei. Een week voor de aanvang van de werken contacteer ik Daco met de vraag of er geen plaatsbezoek nodig is. Het verbaast mij dat er niemand op voorhand komt kijken om de mogelijk opties voor de plaatsing te bespreken, ik wens mijn zonnepanelen namelijk graag op de garage te plaatsen ipv op de woning. Daco antwoord mij dat zij dit reeds bekeken hebben op Google Streetview (onze woning is nochtans gecensureerd op streetview) en dat volgens hun "tools" alles ok is. Op mijn vraag om ter plaatse af te spreken om te kijken voor de mogelijkheid van de installatie op de garage krijg ik geen antwoord. Maandagochtend krijg ik plots telefoon van Daco om binnen een half uur ter plaatse te komen om het dak te bekijken. Een geluk dat ik thuis was... Daco raadt me de plaatsing op het garagedak af, dit zou blijkbaar een heel andere installatie worden met verschillende nadelen. 2 Mei: de dag van de plaatsing zoals bevestigd per telefoon en per mail. Niemand... We nemen contact met Daco. Zij beweren dat de plaatsing in hun planning reeds lange tijd op 3 Mei staat en dat deze vergissing onze fout is! Na wat heen-en-weer discussiëren lees ik ze hun eigen bevestigingsmail voor. Voor de eerste en enige maal krijg ik excuses aangeboden. 3 Mei: dag van de plaatsing. Ikzelf ben op men werk en kan uiteraard zomaar niet ter plaatse komen. Mijn echtgenote die met griep en koorts in bed ligt, moet maar zien dat zij ter plaatse kan gaan om alles te regelen. De onderaannemer, die de effectieve plaatsing komt doen, meldt ons dat plaatsing op de garage zelfs beter is qua locatie dan op de woning en raadt dit ten stelligste aan!!! Hij begrijpt evenmin waarom Daco het tegendeel beweert en verwondert zich dat Daco nooit de moeite genomen heeft om te komen opmeten en dergelijke. Gelukkig is die onderaannemer duidelijk iemand die wel zijn stiel kent. De plaatsing is zonder verdere problemen verlopen. Oplevering. Ik ben beperkt in tijd om mijn installatie aan te melden bij Fluvius. Daco weigert echter om de nodige documenten te bezorgen, tenzij ik de eindfactuur betaal. Dit terwijl de werken nog niet volledig zijn afgerond. Ik wacht nog op een onderdeel voor de monitoring. Ik krijg te horen dat ik hun maar moet vertrouwen... Ook de registratie van de panelen bij de leverancier duurde maanden. Wanneer ik Daco om feedback vraag, krijg ik een eerste keer een copy paste van een nutteloos antwoord waarin ze me die gegevens via een andere mail zouden bezorgen. Daarna krijg ik helemaal geen antwoord meer op men mails. Maanden later, en vele onbeantwoorde mails later, krijg ik eindelijk de nodige registratiegegevens. Wat Daco betreft, ik mag er niet aan denken dat ik deze firma ooit nog zou moeten nodig hebben voor een mogelijke dnv.

image description

4 jaar geleden waren we reeds zeer tevreden van Daco als installateur van sanitair en ventilatie. Klantgericht, goede communicatie, transparant in de planning en steeds stipt volgens de afspraken. Onze ervaring is sindsdien niet veranderd voor onderhoud en interventies. Nog steeds ervaren we de communicatie en planning als perfect en zoals je zou willen dat alle contacten voor levering van diensten zouden zijn. Wat betreft het technische werk, ook hier enkel lof: steeds vriendelijke en onderlegde techniekers die niet zomaar een nummer of taak komen afvinken maar klant en oplossingsgericht eer halen uit kwalitatief werk. Nogmaals: enkel lof voor de bedrijfscultuur en drive die deze firma heeft.

image description

Perfecte uitvoering volgens de door ons opgemaakte ontwerpplannen technieken. Deze aannemer denkt en werkt oplossingsgericht en staat steeds open voor advies en overleg. De no-nonsense aanpak maakt dat ons project binnen de vooropgestelde planning gerealiseerd werd. Een meerwaarde voor uw projecten sanitair en HVAC !